برای ثبت نام در سامانه ی ثبت نام شماره اقتصادی از کجا شروع کنم؟


⏺ مربوط به ثبت نام الکترونيکي در نظام مالياتي
⏺ مربوط به سوالات و نکات عمومی


برای ثبت نام در سامانه ی ثبت نام شماره اقتصادی از کجا شروع کنم؟

فرآیند ثبت نام شماره اقتصادی، شامل دو مرحله ی پیش ثبت نام و ثبت نام می باشد. برای شروع، ابتدا باید وارد سامانه ی پیش ثبت نام شماره اقتصادی شده و اطلاعات خود را تکمیل نمایید. پس از تکمیل و تایید اطلاعات توسط شما و دریافت یک کد ده رقمی رهیگیری، سازمان امورمالیاتی کشور، اطلاعات ثبتی شما را راستی آزمایی می نماید.

برای مودیانی که همه اطلاعاتشان از سمت سازمان تایید گردد، جهت انجام مرحله ی دوم ثبت نام، نام کاربری و کلمه ی عبور صادر گردیده و از طریق پیامکی به شماره همراه تایید شده آنها ارسال میگردد.

در نهایت پس از ورود به سامانه ثبت نام و تکمیل اطلاعات درخواستی و تایید آنها از سمت سازمان شما به وضعیت نهایی 45 رسیده و می توانید از امکانات الکترونیک سازمان استفاده نمایید.



آیا سوال خوانده شده برای شما مفید بود؟
بله
خیر


سوال بعدی
  
⏺ شماره مرجع سوال: 19
⏺ تاریخ آخرین بروزرسانی: 1396/02/02

⏺ سوالات اخذکد فراگیر
⏺ راهنمای استفاده از سامانه پیش ثبت نام و ثبت نام الکترونیک

لیست همه سوالات
  


پربازدید ترین سوالات مرتبط با این بخش
⏺ چگونه می توانم وارد سامانه ی پیش ثبت نام و ثبت نام شماره اقتصادی شوم؟
⏺ اطلاعات نام کاربری و کلمه ی عبور را دریافت نموده ام، برای ادامه ی فرآیند ثبت نام چه اقدامی باید انجام دهم؟
⏺ آیا این امکان وجود دارد که اطلاعات نام کاربری و کلمه ی عبور را حضورا در حوزه ی مالیاتی تحویل بگیرم؟
⏺ در مرحله ی پیش ثبت نام، چگونه می توانم از فرآیند ثبت نام خود، مغایرت یا تایید اطلاعات از سمت سازمان امور مالیاتی کشور آگاهی یابم؟
⏺ اطلاعاتی هویتی را از روی کارت ملی و به درستی ثبت نموده ام، اما باز هم مغایرت در اطلاعاتم ثبت شده است، چه اقدامی می بایست انجام دهم؟
⏺ در صورت ثبت مغایرت در آدرس پستی، چه اقدامی باید انجام دهم؟
⏺ برای یک واحد کسبی، اشتباها بیش از یک ثبت نام انجام داده ام و به ازای هر یک از ثبت نام های اضافی، برایم پیامک هایی از سمت سازمان ارسال می شود، چه اقدامی انجام دهم؟
⏺ آیا شرکاء به صورت جداگانه باید ثبت نام انجام دهند؟
⏺ آیا امکان تغییر دادن مودی اصلی در ثبت نام اشخاص حقیقی وجود دارد؟
⏺ اطلاعاتی هویتی خود را از روی کارت ملی و به درستی ثبت نموده ام، همچنین با مراجعه به سازمان ثبت احوال از یکی بودن اطلاعات مندرج در این سازمان و اطلاعات ثبت شده روی کارت ملی خود اطمینان حاصل نموده ام، اما باز هم در اطلاعات هویتی، مغایرت ثبت شده است، چه اقدامی می بایست انجام دهم؟