سوالات و نکات عمومی ویژه سامانه ثبت نام شماره اقتصادی



⏺ برای ثبت نام در سامانه ی ثبت نام شماره اقتصادی از کجا شروع کنم؟
⏺ چگونه می توانم وارد سامانه ی پیش ثبت نام و ثبت نام شماره اقتصادی شوم؟
⏺ اطلاعات نام کاربری و کلمه ی عبور را دریافت نموده ام، برای ادامه ی فرآیند ثبت نام چه اقدامی باید انجام دهم؟
⏺ آیا این امکان وجود دارد که اطلاعات نام کاربری و کلمه ی عبور را حضورا در حوزه ی مالیاتی تحویل بگیرم؟
⏺ در مرحله ی پیش ثبت نام، چگونه می توانم از فرآیند ثبت نام خود، مغایرت یا تایید اطلاعات از سمت سازمان امور مالیاتی کشور آگاهی یابم؟

⏺ اطلاعاتی هویتی را از روی کارت ملی و به درستی ثبت نموده ام، اما باز هم مغایرت در اطلاعاتم ثبت شده است، چه اقدامی می بایست انجام دهم؟
⏺ در صورت ثبت مغایرت در آدرس پستی، چه اقدامی باید انجام دهم؟
⏺ برای یک واحد کسبی، اشتباها بیش از یک ثبت نام انجام داده ام و به ازای هر یک از ثبت نام های اضافی، برایم پیامک هایی از سمت سازمان ارسال می شود، چه اقدامی انجام دهم؟
⏺ آیا شرکاء به صورت جداگانه باید ثبت نام انجام دهند؟
⏺ آیا امکان تغییر دادن مودی اصلی در ثبت نام اشخاص حقیقی وجود دارد؟

⏺ اطلاعاتی هویتی خود را از روی کارت ملی و به درستی ثبت نموده ام، همچنین با مراجعه به سازمان ثبت احوال از یکی بودن اطلاعات مندرج در این سازمان و اطلاعات ثبت شده روی کارت ملی خود اطمینان حاصل نموده ام، اما باز هم در اطلاعات هویتی، مغایرت ثبت شده است، چه اقدامی می بایست انجام دهم؟
⏺ برای تغییر آدرس اقامتگاه قانونی در مرحله ی پیش ثبت نام، چه اقدامی باید انجام دهم؟
⏺ در زمان ورود به سامانه ی ثبت نام شماره اقتصادی، با نام کاربری و کلمه ی عبور خود امکان ورود به سامانه را ندارم، مشکل چیست؟
⏺ آیا در صورت غیر فعال نمودن پیامک های تبلیغاتی، پیامک های مربوط به اطلاع رسانی در مورد فرآیند ثبت نام شماره اقتصادی برایم ارسال می شود؟
⏺ آیا پس از پیش ثبت نام، امکان تغییر نوع شخص وجود دارد؟

⏺ کلمه ی عبورم را در سامانه ی ثبت نام شماره اقتصادی تغییر داده ام، اما آن را فراموش کرده ام، آیا امکان بازیابی یا ریست کلمه ی عبورم وجود دارد؟
⏺ چگونه می توانم برای شعبه خود نام کاربری و کلمه ی عبور مجزا دریافت کنم؟
⏺ در مرحله ی ثبت نام، امکان ویرایش نام واحد صنفی وجود ندارد، برای ویرایش چه اقدامی انجام دهم؟
⏺ در مرحله ی دوم (ثبت نام الکترونیک)، آدرس اقامتگاه قانونی ام تغییر کرده است، آیا می توانم آدرسم را تغییر دهم؟
⏺ چطور بررسی نمایم که تاکنون چند ثبت نام مجزا برای کد ملی و یا شناسه ملی من ثبت شده است؟

⏺ چرا هنوز برای من کد اقتصادی جدید صادر نشده است؟
⏺ چرا مدت طولانی در وضعیت 44 (اعتبارسنجی پرونده) در انتظار هستم و نمی توانم گواهی ارزش افزوده بگیرم؟
⏺ چه روشی برای شکایت و رسیدکی به موارد مالیاتی وجود دارد؟
⏺ مودیانی که دارای چند ثبت نام هستند
⏺ ثبت نام های حقیقی انفرادی و مشارکت چه تفاوتی دارند و چطور قابل تبدیل می باشند؟

⏺ کدرهگیری ثبت نام چیست و از کجا باید دریافت کنم؟
مرتبط با ثبت نام الکترونيکي در نظام مالياتي
سوالات اخذکد فراگیر
راهنمای استفاده از سامانه پیش ثبت نام و ثبت نام الکترونیک